Contra -Urvaste süda

Wednesday, August 31, 2011

Minu esimene õpetaja

Täna tähistasin homme algavat kooliaastat sellega, et käisin külas oma esimesel õpetajal Lovise Tarendil. 1. ja 2. klass. Naljakas, et ma ei teadnudki kooliajal tema õiget nime, öeldi ikka, et Tarendi Liisi ja allkiri päevikus oli ka LTarend.
Ma polnud tal vist elu sees külas käinudki. Täitsa uskumatu tõsiasi, eriti kui arvestada, et viimased 7 aastat olen elanud temast veerand tunni rattasõidu kaugusel. Ehk on põhjuseks see, et mälestusi on nii vähe, sest esimesest kahest klassist mul ei ole eriti mingeid mälupilte.
Õpetajal minust ikka oli midagi meeles. Et ma kirjutasin rohkem, mahukamalt kui teised. Ilmselt ka üsna kiiresti, käekiri olevat olnud peaaegu loetamatu. Samas kui mu 3 aastat vanemal õel üks ilusamaid käekirju.
Minu ajal oli Urvaste Algkooli ainsas liitklassis 10 õpilast korraga. Konkreetselt meie klassis kolm. Lovisel oli kokku Urvastes 40 õpilast, meenutades neid selgub, et ta on paljude nende edasisest käekäigust ka midagi kuulnud.
Suurema osa oma pikast õpetajakarjäärist veetis ta siiski Vaabina koolis, mis aga ühel hetkel jäädavalt kinni pandi.
Praegu on mu esimene õpetaja 86-aastane.
Vaabina kool oleks juba 160-aastane, meenutus ühes juubelist on Urvaste vanade aegade blogis päris pikalt olemas

0 Comments:

Post a Comment

<< Home