Contra -Urvaste süda

Wednesday, July 22, 2009

50 aasta vanune teadussaavutus

Töörahva Elu 23. juuli 1959
Rahet on võimalik ära hoida
Gruusia teadlased uurivad võimsa rünkpilvituse tekkimise protsesse. Teatavasti sajab rünkpilvedest rahet. Esmakordselt meie maal katsetatakse siin nende protsesside mõjustamist.
Lennukite abil juhivad teadlased pilvedesse erilisi aineid, mis hajustavad pilvituse või siis päästavad saju valla mägedes.
Hiljuti kasutati aktiivainete viimiseks pilvedesse esmakordselt rahetõrjerakette.
Esimesed katsed andsid efektiivseid tulemusi. Oli juhtumeid, kus pärast rakettide kasutamist kadus võimas rünkpilv mahuga kümneid või sadu kuupkilomeetreid.
(TASS)

Labels: , ,

5 Comments:

  • Tervist Contra!
    Ütle, kas kuskilt on veel võimalik saada su raamatut "Ei ole mina su raadio"?
    Laenasin selle aastaid tagasi kellelegi välja ja nüüd on teadmata kadunud..
    Oleks väga tänulik, kui seda veel kunagi lehitseda saaks:)
    Vahur

    By Blogger Vahurman, at 1:12 PM  

  • see on väga huvitav küsimus, mul on selline tunne, et kuskil peaks teda olema, aga praegu küll näppu ei jäänud

    Suusamütsi tutis on Ei ole mina su raadio tekste ka, aga ega Suusamütsi tuttigi enam väga lihtne kuskilt saada pole

    By Blogger konnula contra, at 11:41 PM  

  • Kui ma näen teist Vahurit, siis tuleb mul meelde, et Afanasjev on 500 Eestis enim kasutatava perekonnanime hulgas. Vahuri kohta ei tea, ilmselt on haruldasem.

    Muuseas, nendest raherakettidest arenes välja populaarne kodu- jm pooltsiviilse militaartegevuse lemmikvahend, raketikompleks Grad. Sihtotstarbeliselt ehk rahe vastu seda vist eriti ei pruugita.

    By Blogger afanasjev, at 6:52 AM  

  • Suusamütsi tutt on täitsa olemas:)
    Ainult Ei ole mina su raadio ongi puudu..
    Egas' midagi, tuleb tuhnida netis..
    Või ostusoovi kuulutus kuhugi üles riputada..

    By Anonymous Anonymous, at 10:52 PM  

  • ajah, leidsin isegi varueksemplari Ei ole mina su raadiot, tõsi küll, nurgast mingi korraliku tindiplekiga disainitud, aga tekste see ei puuduta

    By Blogger konnula contra, at 8:02 AM  

Post a Comment

<< Home