Contra -Urvaste süda

Friday, May 02, 2008

Lossmanni seiklused jätkuvad

Võru Teataja 3. mai 1928
Lossmann jatkab jooksu
Jüri liigub tasa ja on ettevaatlik
Seni jookstud umbes 3400 kilomeetrit.
Jüri Lossmann on saatnud oma naisele kirja, milles teatab, et ta jooksu jatkab. “Päevalehele” kasutada antud kirjas seletab Jüri Lossmann, et ta tasa ja ettevaatlikult liigub. “Esimestel päevadel olin harilikult kümnenda ja viieteistkümnenda vahel, kirjutab Jüri, kui aga nägin, et kõik paremad jooksjad iga päev välja kukkusid, siis jäin meelega viimaseks. See ärritas teisi jooksjaid, nad ei teadnud, mida mina teha kavatsen, nüüd aga kus 200 meest välja kukkunud, hindavad kõik minu ettevaatlikkust ja paar paremat soomlast jooksevad minuga iga päev ühes. Üldse olen väga armastatud kõigi poolt, selles mõttes on väga hää olla.
Tahtsin kord jooksu lõpetada, kuid Pyle ja kõik tesied palusid jumalakeeli olla ainult ühes nendega. Nii jäin jooksu, kuigi ei tea kui kauaks. Kuna tervis mul väga hää, ei ole just erilist põhjust jooksu katkestamiseks.
Jooksu korraldus on võimatult halb ja see rikub kõige enam tuju. Pyle’i lubadused on jäämud ainult lubadusteks. Oleme juba 1500 miili jooksnud, kuid keegi pole veel auhinda näinud. Kulu on igaüks enesele tublisti teinud, kuid igasugu tulu puudub.
Sa küsid minult, kas mul saatja on. Ei ole! Ja küll on raske ilma saatjata läbi saada! Kuid saatjate soetamine on mul võimatu. Auto, bensin, mehe päevaraha – kõik on võimatult kallis.”
Praegu on jookstud 2058 inglise miili ehk 3400 klm. Jooksjaid on järele jäänud 70 ümber.
Üldiselt on tõusnud suur pahameel jooksu korraldaja Charles Pyle vastu, kes halastamatult kasutavat jooksjaid ja käivat nendega söögi ja öökorteri mõttes väga halvasti ümber.
Kui Pyle ühte etappi jõudis, võttis rahvas teda vastu mädamunade rahega.

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home