Contra -Urvaste süda

Sunday, May 31, 2009

Emomäe jooks

Laupäeval Emomäe jooks. Kõigepealt tubli ronimine, et üldse starti jõuda. Sain numbri 100, mis tõi mulle ka hiljem loosiauhinnana kruusi. Nii et kümnete kirjanduslike kruuside kõrvale ka üks sportlik kruus.
Start - 10 km - mõõtmisandmetel 10,3 km. Sean endale eesmärgiks alla tunni joosta, ei tea täpselt, mida tõusud endast kujutavad, aga 10 km peaks ometi tunniga ära jooksma. Muide, pole mul ühtegi 10 km aega varem fikseeritud. 5 km on, 8,5 Uhtjärvel ja Viljandi järvejooks umbes 12 km on vist sellele kõige ligemad olnud.
1 km läbitud, kõrvalt öeldakse, et läheme 55 minuti peale. See ei luba muidugi veel mitte midagi, sest teada on, et kaks hullu tõusu on ees.
Minu mõttekaaslased selles suhtes, et mõtlesid ka alla tunni, jäävad vaikselt mu selja taha, ja hiljem vist minust mööda ei lähe.
4 km läbitud, väga raske joosta ei ole, aga ka stardivärskust enam ei tunne. Võtan ühe eesjooksva blondi tütarlapse orientiiriks, vahepeal libiseb ta kaugemale, vahel suudan talle ligemale võtta. Kas ma oleks tast ka kunagi mööda läinud, jääb teadamata, sest tema keerab 5,6 km finii poole ära. Õnneks ma ei ehmu sellest, jätkan mõnusas rütmis, sama ka hirmpika tõusu peal, kus lähen mõnest mööda, ja vähemalt ühest jäin ka pisut maha.
Tõusu lõpus kõndinud kaks tütarlast kihutavad minust varsti uuesti mööda ja savad edumaagi. Püüan nad pikapeale kinni, haagin sappa, aga jõudu mööda minna ei ole. Kui jõuan kõrvale, kiidan nende head tempot, aga siis tuleb hea langus, kus minu vabalangemine on parem.
2 km enne lõppu - või oli see juba 3, hakkab kas liigne hommikune jõujook või eileõhtune shashlõkk ja grillvorst, igatahes mu kõht on korrast ära, tahaks nagu lahti olla või on gaasid sees, ei saagi aru, igastahes ei saa tempot lisada, lõpuspurti teha. Lonkima ka ei taha hakata nagu Tartu jooksumaratonil, sest mul on hästi meeles, et lonkimine teeb asja hoopis raskeks.
Lõputõusu peale jõudes on jõudu veel küll ja ülesronimisel kõht ka enam muret ei tee. Tõus on karm, aga rajaprofiili paberil vaadates tundus ta veel karmim. Ütleme, et Urvaste mägede poega Emumäkke tõus eriti ei heiduta. Aga eks see on märk ka paranevast vormist. Lõpu mõnikümmend meetrit spurdin mõnuga ja suudan hingeldades mõnusas tempos ka mikrofoni tõkkejooksu-luuletuse lugeda.
Hommikul ei ole jalalihased eriti valusad. On see märk paremast treenitusest või hoopis sellest, et ma ei andnud ennast kõike?
No krt, ma ütlen, järgmisel aastal lähen tagasi. Uuesti jooksma. Siis on näha, mida see tänane tulemus 58.12 tegelikult tähendab.

Labels:

6 Comments:

  • Lõpetasin sinust natuke varem ning pulss ja hingamine oli juba normis kui finisheerisid. Aga mul hakkas sinust natuke kahju: vaevalt jõuad üle lõpujoone kui kohe pistetakse mikrofon ette, et palun nüüd luuletus, andnud siis natuke hingetõmbe aegagi pärast sellist järsku tõusu :)
    Lugedes su muljeid, siis paistis, et oli kerge jooks sinu jaoks. Kas sind päike ja kuumus ei seganud?
    Tore üritus oli ning kes teab, võibolla järgmine aasta stardis näeme.

    By Blogger Tarvo V, at 5:55 AM  

  • Kuumus vast tegi niipalju, et pani liigselt jooma, eks sellepärast, et kõht segas, said jalad vähem vatti.
    Käin ikka vahepeal kesk kuuma päeva jooksmas, muidu ma ikka olen tundnud, et mind ikka eriti iga kuumakraad küpsetab.
    Aga selle luuletuse lugemine oli minu jaoks täitsa põnev katsumus ja kerge ta polnud.

    Igastahes järgmiseks aastaks topin Emumäe tõsiselt oma kalendrisse sisse.

    By Blogger konnula contra, at 10:27 AM  

  • njaa, ma ükspäev üldse ei jooksnud, istusin rahulikult toolil, aga päike kõrvetas näo ja käsivarred ära. niiet ei ole see sport kah mingi eriline kurja juur.
    sellegipoolest jätan emomäe kalendrist välja.

    By Blogger ilves@metsas.ee, at 7:41 AM  

  • aga jaan oli üksaasta paidetüri kalendris sees õlletoojana, ja järgmine aasta võitis mind 3 minutiga
    ja järgmine aasta ...

    tra ise said muga räpina teivashüppes viiki, kuigi onju ise ei hüpanud

    fakt ju

    By Blogger konnula contra, at 4:54 PM  

  • mul läks teibaga hästi jah tookord, sest kohalolu on pool võitu või poolikuvõitu või siis pigem, et tulin, nägin, muhelesin.
    kas me hiljem õlut kah võtsime, ei mäleta.

    By Blogger ilves@metsas.ee, at 6:10 AM  

  • aga ma ei näe põhjust miks ei
    õlut

    By Blogger konnula contra, at 6:24 AM  

Post a Comment

<< Home