no mida ennustused!
Võru Teataja 25. oktoober 1927
Lennuk tapab auto
Saksa inseneri uuetüübiline lennuk
Saksa insener Zaschka on konstrueerinud lennuki, millega otsejoones õhku tõusta ja maanduda võib. Ka saab selle lennukiga õhus paigal seista.
Zaschka lennuki kruvi (propeller) on võrdlemisi suur, kandepinna sarnane, 2 tiivaga, umbes 14 meetri pikkune ehitus. Tiibu kannab tiirlev terastorudest raamistik. Mootor asub tornisarnases ehituses lennuki keskel ja on ainult 30-hobusejõuline. Mootor on ühenduses kruvi keskel asuva vurriga, mis enesest traat-kodaratega rasket ratast kujutab ja kruvi tiibu ümber ajab. Kui vurr 1430 tiiru minutis teeb, siis teevad tiivad ainult 100 ringi.
Tiivad on õhkutõusmise eel päris horisontaalsed. Kui masin juba täiel hool töötab, kallutatakse tiivad langu ja need kisuvad õhku lõigates lennuki üles. Tiirlev vurr jälle ei lase lennukil tuulehoogudes sugugi kõikuda ja lend on päris kindel.
Kui niisuguse lennuki mootor äkki rikke läheb, ei lange aparaat mitte otsekohe alla, vaid langemine sünnib aeglaselt liugeldes.
Zaschka on oma lennukiga küll veel katsete ajajärgus. Töö tulemusi oodatakse huviga. Kui need rahuldavad peaksid olema, siis on väga tõenäolik, et lennuk üldiseks liikumisabinõuks saab ja auto eemale tõrjub.
Lennuk tapab auto
Saksa inseneri uuetüübiline lennuk
Saksa insener Zaschka on konstrueerinud lennuki, millega otsejoones õhku tõusta ja maanduda võib. Ka saab selle lennukiga õhus paigal seista.
Zaschka lennuki kruvi (propeller) on võrdlemisi suur, kandepinna sarnane, 2 tiivaga, umbes 14 meetri pikkune ehitus. Tiibu kannab tiirlev terastorudest raamistik. Mootor asub tornisarnases ehituses lennuki keskel ja on ainult 30-hobusejõuline. Mootor on ühenduses kruvi keskel asuva vurriga, mis enesest traat-kodaratega rasket ratast kujutab ja kruvi tiibu ümber ajab. Kui vurr 1430 tiiru minutis teeb, siis teevad tiivad ainult 100 ringi.
Tiivad on õhkutõusmise eel päris horisontaalsed. Kui masin juba täiel hool töötab, kallutatakse tiivad langu ja need kisuvad õhku lõigates lennuki üles. Tiirlev vurr jälle ei lase lennukil tuulehoogudes sugugi kõikuda ja lend on päris kindel.
Kui niisuguse lennuki mootor äkki rikke läheb, ei lange aparaat mitte otsekohe alla, vaid langemine sünnib aeglaselt liugeldes.
Zaschka on oma lennukiga küll veel katsete ajajärgus. Töö tulemusi oodatakse huviga. Kui need rahuldavad peaksid olema, siis on väga tõenäolik, et lennuk üldiseks liikumisabinõuks saab ja auto eemale tõrjub.
Labels: vana hea
0 Comments:
Post a Comment
<< Home